sobota 1. října 2016

Proč stojí ♥Cat Tea Party JSK♥ tolik peněz?

Vrtalo mi to hlavou dlouho. Ale nikde na google jsem nenašla jednoznačnou odpověď proč? Proč Jsou Cat Tea Party JSK od Angelic Pretty tak drahé?
A co znamená drahé? On brand je všeobecně drahý na naše poměry. Tyhle šaty jsou však extrém!
Jejich cena se pohybuje od 1000dollarů výš a lidi je za tu cenu vážně koupí. Ano, není to překlep. Opravdu 1OOO dollarů. Viděla jsem je i za 3500...

Můj průzkum začal u zrodu samotných šatů. Podívala jsem se na lolibrary na jejich pořizovací cenu. 
Na české koruny by šaty přímo z Angelic Pretty eshopu tehdy vyšly na cca 9820kč + poštovné+clo a dph. Celkově by tedy pro někoho z ČR vyšly na cca 13 950kč. Je to pálka, ale pořád by vyšly levněji než teď. Přijde mi celkem sprosté je prodávat za jejich dvoj, troj, dokonce i pětinásobnou cenu a použité! Ale děje se tak a není to výjimka, je to vlastně běžné. A proč? Proč vlastně stojí i víc než normální JSK od AP? Co je na nich tak speciálního? Proč je všichni tak chtějí?
Zkoumala jsem dál. Během brouzdání na google jsem objevila i několik kousků na prodej nebo již prodaných.
První myšlenka, která mi proběhla hlavou, byla - šaty udělaly pouze v omezeném množství a už nikdy nebude další release! Ale to je u spousty šatů... Navíc jsem pak našla, že na jejich ušití nebyl v preorderu stanoven maximální limit. Kdo si je tedy předobjednal, tak je měl. A popravdě udělal dobře, protože dnes by za ně zaplatil mnohonásobně tolik!


Našla jsem, že na tomto printu se výrazně podílela japonská umělkyně Imai Kira. Z jejích rukou vzešlo plno nádherných sladkých obrázků s lolití tematikou. Jejím dílem je i spousta AP ilustrací, ale evidentně ne přímo print. Krom Cat Tea Party. Tím pádem najednou šaty nabily hodnotu sběratelského kousku, protože se, dalo by se říci, jedná o "podepsané" šaty známou umělkyní. Podepsané ve smyslu, že její ruka stojí za tímto printem. 



Myslela jsem si, že tohle docela rozluštilo záhadu, proč pro Cat Tea Party většina lolitek "trhá ruce". Bohužel/ pro některé fanoušky bohudík, nejsou jediným printem vzešlým z rukou Imai Kiry.
Dalším dílem jsou OP  La Princesse Sucre. A ty přitom nejsou z druhé ruky za takovou cenu! Dají se pořídit i do 300dollarů. Viděla jsem je i za 700. Přitom jejich pořizovací cena byla 56 650yenů. Což je podstatně víc jak za Cat Tea Party. K tomu bylo pouze limitované množství! A přesto se dají sehnat mnohonásobně levněji.

Proč? To se mi nepodařilo zjistit... Šaty jsou designem jednoduché, nepřeplácané, elegantní. Takže i to je asi důvod, proč jsou tolik líbivé, ale ta cena? 
Záhadu Cat Tea Party jsem bohužel nerozluštila, ale díky tomu hledání jsem se obohatila o několik nových věcí, které jsem předtím nevěděla a rozšířila si všeobecný přehled... 

Víte něco víc o příběhu těchto šatů? A víte dokonce proč je jejich cena tak vysoká? Nebo máte nějakou svou teorii? Nebojte se a podělte se o to do komentářů ♥




6 komentářů:

  1. Teda ruku do ohně bych za to nedala... ale mám ten pocit, že ty šaty šly koupit jen a pouze na nějaké AP tea party (ty rezervace asi byly možné jen pro lidi, co se té tea party účastnili). Do eshopu ani kamenných obchodů se nikdy nedostaly. Takže je to hodně vzácný kousek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U Cat Tea Party jsem právě objevila na EGL comm sales ShoppingService post, kde nabízela rezervaci šatů pro mimojaponské a také tam psala o tom, že pokud někomu vyjde levněji šaty rezervovat přes online shop na vlastní pěst, ať to udělá. Pravda to je u La Princesse Sucre OP + bonnet. U těch jsem četla na nějakém blogu, že byly dostupné pouze na jedné AP teaparty, kde AP představili novou jarní kolekci nebo tak něco XD Je to celé zapeklité >__<

      Vymazat
    2. Aha! Tak pak bude cena těch šatů proto, že na nich jsou ultra roztomilé kočičky :D Sice kočičích printů je docela hodně, ale tenhle je jeden z nejroztomilejších. Prostě protože mňau! :3

      Vymazat
    3. jo! XDDD Popravdě i mně se líbí, ale tolik bych za ně tedy nedala XD

      Vymazat
  2. Anebo zalezitost statusu :) Mame vsechny saty tak uzasne, tak jak rozlisit kdo je vyse na pomyslnem rebricku statusu? Kupovat drazsi veci aby ostatni zavideli.. a prevaha poptavky nad nabidkou cenu dale zvedne. Treba bylo na zacatku jen par predrazenych kousku Cats tea party a par lolit co se rozhodlo si je bez ohledu na vyssi cenu doprat...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! ♥ / Thank you for your comment!♥