čtvrtek 8. června 2017

Lolita móda je móda

Hezký den přeji,
dnes tu mám další takový článek na zamyšlení. Je pro vás lolita móda skutečně móda?
Když jsem s touto módou začínala, nosila jsem ji skutečně denně. Jednu sukni jsem nosila na milion způsobů, uměla jsem si poradit. Postupem času se změnil můj šatník. Nasbírala jsem plno printového brandového oblečení, více barevných bot, kabelek doplňků, ale jako bych toho na sebe měla méně než předtím...
Najednou jsem úplně ztratila chuť nosit lolitu běžně. Nosila jsem ji jen na srazy a výjimečně ven, ale musela jsem se docela nutit, neboť jsem nevěděla co na sebe....A jo, pořád dokola jsem nosila WonderParty sukni, protože je prostě krásná a mám ji ráda. 
Jako by mě to všechno okolo zaslepilo. Lolita móda se změnila. Nebo spíš se můj pohled na ni změnil. Na internetu jsem si mohla vzít inspiraci jen z full coordů dotažených do posledního detailu, vesměs ott, většinou printové. Můj elán nosit tuto módu začal mizet.... Bylo mi z toho smutno. Vážně smutno.
Ale včera jsem našla poklad. Při procházení externího harddisku, kde mám zálohované složky pro mě důležité, jsem objevila složku inspirace. Rozklikla jsem ji a začala se usmívat. Složka plná outfitů českých lolit! Nejčastěji Terezka Sariel. Dodnes je mou obrovskou inspirací a právě její outfity mi vrátily zpět to, co mi masové zahraniční trendy v lolitě vzaly. Chuť nosit lolitu denně, inspiraci nosit lolitu jako módu. Ne jako princeznovské šaty. Pocit cítit se dobře v lolitě. Děkuji Terezko! 




A v tuhle chvíli jsem si to uvědomila. Kolik procent lidí nosících lolita módu to bere skutečně jako módu?Kolik procent lolit je ochotno nosit i casual verze outfitů, být originální, kreativní? Na jednu stranu mi je smutno, když někdo můj coord označí za nelolití. Co je na tom nelolití? Základem lolity je široká sukně se spodničkou! A to to splňuje. Proč by měl být neprintový casual coord méně než ott? Je to to samé. Obojí je součást lolity jako módního stylu, obojí je podstyl lolity, obojí má svá pozitiva a negativa a je jen na nositeli co nosí raději. Nelíbí se mi fakt, že se už i z normálních oldschoolových coordů, normálních sweet nebo classic coordů dělá casual. Dřív casual znamenalo s maličkatou spodničkou.... Ale o tom už jsem tu jednou psala. 

Na fotografiích níže je stejná sukně nošená na vícero způsobů z dob, kdy jsem lolitu nosila denně.




Pokud jste taky ztratili elán nosit lolitu běžně a je vám to líto, zkuste to taky. Objevte znovu to kouzlo, inspiraci, ten styl lolity, jaký máte rádi. A nestyďte se za to!

A na závěr můj coord z dneška :) Snad to není chvilkové a opravdu se mi zase vrátila inspirace. Ale to ukáže až čas... 
ps: zase mám tu stejnou sukni XD Takže i 4. způsob nošení. Je jich nekonečno!!!







Pokud máte také nějaké myšlenky ohledně lolita módy, které byste chtěli sdílet, nebo třeba procházíte podobným blokem jako já a nebo naopak jste ti, co lolitu nosí denně, či jsou to pro vás jen šaty na určitou příležitost, podělte se v komentářích o svůj názor! Moc ráda si každý přečtu a třeba se tu rozjede diskuze ♥

9 komentářů:

  1. Ahoj,
    můj názor a pocity jsou následující...

    Lolita móda je a bude móda. Nicméně jakožto alternativní móda, která se pro mnoho příležitostí nehodí (ať už kvůli výstřednosti nebo nepraktičnosti), není a nebude na stejné úrovni jako mainstreamová móda. (Neříkám, že ji tak nikdo nemůže brát.)

    Jako každá móda se i lolita móda vyvíjí. Stačí se podívat na stará čísla Gosu Rori a GLB i obrázky na netu, posun je patrný. Když srovnám starou a současnou podobu lolity, ta stará na mě často působí jednodušeji a praktičtěji. Bylo víc věcí, které se daly při správné kombinaci použít jak do casual, tak do OTT outfitů. Krásu nehodnotím, vždy se dají najít jak hezké, tak otřesné kousky. Dnešní lolita věci jsou často nádherné, ale ne příliš vhodné na běžné nošení.

    Sdílím názor, že se lolita móda posouvá čím dál víc k OTT. Některé starší classic a gothic lolita značky (Victorian Maiden, Innocent World, Moi-même-Moitié...) se stále drží určité jednoduchosti, ale obecný trend je takový. Říká se, že lolita není kostým. No, některé šaty se svojí zdobností a sukní v midi délce už silně připomínají historické kostýmy.

    S proměnou lolita módy se posunulo i vnímání toho, co je a není casual/standardní/OTT lolita. Z mého pohledu vzniká casual lolita, když vezmeš standardní lolita outfit, místo halenky použiješ hezké tričko, počet doplňků omezíš na minimum (např. 1 náramek, 1 náhrdelník a malá mašle, nebo třeba sponky) a vytvoříš celkově decentní outfit vhodný na běžné nošení. V takovém outfitu člověk nezapadne do davu, ale zároveň přehnaně nevyčnívá a cítí se pohodlně. Je to dost blízko otome kei. Osobně bych z fotek v tvém článku označila za casual lolitu vše kromě Vránina old school lolita outfitu.

    Já si buduji lolita šatník velmi pomalu, mám ráda i otome kei a uvažuji spíše prakticky (jestli věc unosím a jestli je dobře kombinovatelná), takže je mi představa casual lolity blízká. (Zatím ani jiné outfity vytvářet nemůžu.)

    Omlouvám se za tu slohovou práci =oD, zajímá mě móda, tak jsem se trochu rozepsala. Snad to nezní moc přechytrale. Jestli někdo dočetl až sem, bravo a hezký den! =o)

    N.Aki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji za tvůj názor ^^ Ano, krom Vránina outfitu jsou ostatní casual. Proto je mám ve složce s inspirací ^^ Takový sloh vůbec nevadí, naopak! Jsem moc ráda za každý uprimny názor :) a souhlasím! *_*

      Vymazat
  2. To je super! Já to měla podobně - když jsem začínala, byla to hrůůza, pod všechno jsem strčila spodničku, ze zbytků šila jednu kolovou sukni za druhou, na každou ponožku jsem si dokonce našila krajku :D:D a ty spodničky, to byly organzové hrůzy, vždycky jsem se styděla to ukázat mezi těmi krásnými tylovkami... pak jsem si začala víc šetřit a rozhodla se dát peníze do opravdických lolitích šatů - to pro mě v tu dobu znamenal obyčejný bodyline. Vlastnila jsem asi troje a najednou mi moje sukně připadaly trapné, málo lolita. A šaty zase tak moc lolita, že jsem je nerada nosila normálně. Takže jsem své lolití šaty vytáhla tak dvakrát při nějaké speciální události... pomalu prodala sukně.. pak spodničky, košile, boty, dokonce i ty šaty.. a dneska mám ve skříni jediné lolití šaty, které snad nikdy neprodám.
    Ve chvíli, kdy už to konečně přestávala být taková hrůza, jsem to skončila a dodnes radši nikomu neukazuju svoje fotky z toho období :D
    Nejvíc mě mrzelo, že do pořádně vymazleného full lolita outfitu se člověk mohl navléct jednou za půl roku na nějaký sraz, kde jsem nikoho nikdy moc neznala a nedokázala se s nikým pořádně bavit, protože mi vlastně přišlo hrozně divně nucené se scházet kvůli společné módě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ono je to hodně o člověku. Někdo si na sebe full lolitu vezme i mimo srazy, protože se v tom cítí dobře ^__^Jinak jsem zastánce organzových spodniček! :D jsou bezva! A měla jsem to stejně. X let jsem měla oranžovo černou divnou organzovou spodničku,u které jsem se modlila, aby nevyčuhovala skrz šatů XD Mockrát děkuju za tvůj pohled na věc! :)

      Vymazat
  3. Hehe, OTT je jeden z důvodů, proč jsem vzdala myšlenku lolita módu nosit? Nechala jsem si ušít od tebe a od Iroci sukně, sehnala jsem v sekáči šaty, které mi přišli pro lolitu jak stvořené a všechno z toho jsem měla jen párkrát na sobě. Jsem fanoušek casual, protože myslím taky prakticky, nesnáším, když móda začne omezovat moje pohodlí, ale pokaždé, co jsem měla na sobě nějakou lolitu, připadala jsem si jako šašek.. nebylo mi to vůbec přijemné, dívala jsem se na fotky ze srazů, na fotky ze zahraničí a najednou mi přišla myšlenka, "ale prosimtě! Vždyť jsi nikdy neměla žádný lolita outfit, jen sis na to hrála, vypadáš v tom jako blb. Koukej ty holky maj na sobě milion mašliček, milion doplňků"..Začala jsem si říkat, že lolita už je snad jen to OTT. Prostě všechno, co já prostě nemám ráda. Ale po přečtení tohodle článku, mám znovu chuť vytáhnout tu krásnou sukni, cos mi ušila, udělat si pěkný casual outfit a jít do parku na procházku a cítit se jako princezna. I bez milion mašliček. Prostě nosit tuhle módu po svým a vykašlat se na nějaká pravidla. Jen se hrozně bojím, že se už do ničeho nevejdu, pěkně jsem přibrala :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. OTT je podstyl :D A protože je to teď trend, tak to neznamená, že všichni musíme dodržovat tento trend XD Protože jsou populární legíny, neznamená to že budu nosit taky legíny, když se mi to navíc nelíbí a necítím se v nich dobře :D Tohle je třeba si uvědomit ^^ Každý by měl nosit to, v čem se cítí dobře! Proto pokud se ti lolita líbí, cítíš se v ní dobře, jdi do toho! :) A nekoukej se na to, že teďko je "in" být ott :)

      Vymazat
    2. Já tohle chápu naprosto dobře, ale jde o ten "pocit", který získáváš a ten se u mě nikdy moc nezakládá na racionálních myšlenkových pochodech. Když se v něčem přestanu cítit fajn, tak to ani nenosím.. navíc jsem si ještě před nedávnem říkala, že u lolity prostě nestačí mít jen správný střih sukně a spodničku, patří k tomu halenky, nějaké úplně fancy doplňky apod. Momentálně ale na to kašlu (poté, co jsem si tohle všechno přečetla, včetně předchozích, pro mě obohacujících komentářů). Vezmu si k té sukni vršek, který je mi pohodlný, vyprdnu se na fancy doplňky..stejnak tu nemám kamarády, co by mi pochválili outfit :D. A ne fotit se nebudu, muahahahaaa.. xD. A jinak nemusíš být hned tak pasivně agresivní (jestli jsi to tak nemyslela, tak se těžce omlouvám, jen jsem měla dojem, že ti lezu na nervy se svýma řečma).

      -Nami

      Vymazat
    3. nenene, naopak. Pokud to vyznělo špatně, tak se omlouvám. Naopak jsem ti tím komentářem chtěla říct, ať jdeš do toho, ať nosíš co se ti líbí. To je strašák psaného slova :DD Každý si to přeloží po svém.

      Vymazat
    4. V pohodě :D, já si musím vždycky ověřit, jak to ten člověk myslel. Bude sranda, až se někdo na mě hrozně naštve a já to budu brát jako přátelské gesto :D (úplně si dokážu představit tu tragikomickou situaci). No drž mi palce - ne abych zítra ráno zjistila, že se do těch sukní nevejdu.

      Vymazat

Děkuji za komentář! ♥ / Thank you for your comment!♥